Mijn kaart:
Mijn kaart, gratis*, digitaal & wereldwijd
gratis*, digitaal
en wereldwijd
Een virtuele of fysieke kaart? Bij MeDirect kan u ze allebei kiezen.
*De kaart is het eerste jaar gratis en blijft de jaren daarna gratis bij minstens 12 transacties per jaar.
NIEUW
Maak contactloze betalingen
met uw smartphone
Maak contactloze betalingen met Google Pay™
Voeg uw MeDirect-debetkaart toe aan Google Wallet™ en maak contactloze en online aankopen via uw smartphone of smartwatch
Hoe wisselkosten in het
buitenland vermijden?
Hoe wisselkosten in het buitenland vermijden?
Op reis in het buitenland? Bij MeDirect willen we extra kosten voor onze klanten zoveel mogelijk beperken. Volg deze stappen om wisselkosten te vermijden tijdens het gebruik van uw MeDirect debetkaart :
Open een zichtrekening in één van de vreemde valuta’s die MeDirect aanbiedt: USD, GBP, CHF en NOK. Deze zichtrekening koppelen we vervolgens aan uw MeDirect-debetkaart.
Zorg ervoor dat u het volledige bedrag van de transactie in vreemde valuta op de zichtrekening in dezelfde valuta hebt. Bij het betalen met uw MeDirect-debetkaart, selecteren we deze rekening automatisch.
Let op: MeDirect rekent geen wisselkosten tijdens het gebruik van uw kaart als u aan stap 1 en 2 voldoet, maar wijst wel op het volgende:
A. Ontbreekt het volledige bedrag dat u wilt betalen op uw zichtrekening in vreemde valuta? Dan debiteren we uw zichtrekening in euro of (wanneer de euro-rekening ontoereikend is) de MeDirect-zichtrekening in vreemde valuta met het hoogste saldo en rekenen we 1,5% marge aan op de interbancaire wisselkoers.
B. MeDirect kan niet vermijden dat andere tussenpartijen in het betalingsproces wel wisselkosten aanrekenen. Bijvoorbeeld tijdens het afhalen van geld bij een andere bank in het buitenland.
C. Er wordt een marge van 0.8% toegepast op de huidige marktrente bij overboekingen tussen rekeningen met verschillende valuta. Raadpleeg het tarieven- en kostenoverzicht voor meer informatie.
Gratis*
Omdat geld uitgeven geen extra geld moet kosten.
Geen verborgen kosten. De MeDirect-debetkaart wordt kosteloos aangeboden en is het eerste jaar gratis. Ook de jaren daarna blijft het gratis bij minstens 12 transacties per jaar. Interesse? Bestel de MeDirect-debetkaart eenvoudig via onze mobiele app of online platform. Een paar klikken en ze is onderweg. Er is geen minimumsaldo op uw zichtrekening vereist.
*De kaart is het eerste jaar gratis en blijft de jaren daarna gratis bij minstens 12 transacties per jaar.
Bekijk onze tarieven voor meer info.
Digitaal
Een digitale wereld vraagt een digitale kaart.
Nu de wereld steeds digitaler wordt, volgt onze debetkaart dat voorbeeld. Bekijk eenvoudig uw uitgaven met onze gebruiksvriendelijke mobiele app of online platform. Altijd en overal, thuis of onderweg.
Hoe kan ik de status van mijn kaart opvolgen?
Volg de verzending van uw kaart via de app of blokkeer ze tijdelijk voor extra veiligheid bij verlies of diefstal.
U shopt vaak online?
Vraag een virtuele kaart aan voor online aankopen. Zo hoeft u uw fysieke kaart niet altijd bij u te hebben.
Log in op uw app en krijg zo eenvoudig toegang tot uw financiële overzicht om uw uitgaven beter op te volgen.
Wereldwijd
Uw geld dichtbij, overal en altijd.
De wereld aan het rondreizen? Of online aan het surfen? Met onze MeDirect-debetkaart kan u in binnen- en buitenland betalen, overal waar Mastercard geaccepteerd wordt. Geen gedoe met wisselkosten; als u een MeDirect-rekening in een vreemde valuta hebt, dan kan u transacties uitvoeren in deze valuta zonder wisselkosten.
Beschikbare valuta: EUR, GBP, USD, CHF en NOK
Wereldwijd
Uw geld dichtbij, overal en altijd.
De wereld aan het rondreizen? Of online aan het surfen? Met onze MeDirect-debetkaart kan u in binnen- en buitenland betalen, overal waar Mastercard geaccepteerd wordt. Geen gedoe met wisselkosten; als u een MeDirect-rekening in een vreemde valuta hebt, dan kan u transacties uitvoeren in deze valuta zonder wisselkosten.
Hoe bestel ik mijn MeDirect-debetkaart?
Ik ben al klant
Een MeDirect-debetkaart aanvragen kan gratis én eenvoudig. Ga naar uw MeDirect-app of online platform en daarna naar het tabblad “Kaarten”. Bestel uw virtuele en/of fysieke kaart binnen één minuut.
Ik ben nog geen klant
Nog geen klant van MeDirect? Klik op de knop hieronder om klant te worden. Het duurt minder dan 10 minuten en kan via itsme.
Veelgestelde vragen
Hoe vraag ik een kaart aan?
Om een kaart te bestellen, hebt u een zichtrekening in eigen naam of een gezamenlijke zichtrekening nodig. Log in op de MeDirect-app of via de online banking website en ga naar het tabblad “Kaarten”. Daar kan u voor een virtuele en/of fysieke kaart kiezen.
Als u een fysieke kaart bestelt, vragen we u om uw afleveradres te bevestigen en een pincode voor uw kaart aan te maken. Deze pincode is nodig voor geldopnames en betalingen met de kaart (behalve contactloze betalingen van minder dan 50 euro, zie hieronder).
Van welke rekening wordt mijn geld gedebiteerd als ik met mijn kaart betaal?
Wanneer u met uw kaart betaalt, wordt het bedrag gedebiteerd van de zichtrekening die gekoppeld is aan uw kaart (zichtrekening in eigen naam of gezamenlijke zichtrekening) en die dezelfde valuta als de transactie heeft. Als u geen zichtrekening in deze valuta hebt, of als u onvoldoende saldo op deze rekening hebt, dan wordt het bedrag gedebiteerd van uw zichtrekening in euro of van de zichtrekening in vreemde valuta die het hoogste saldo heeft (wanneer uw saldo op uw zichtrekening in euro onvoldoende is). Wanneer de gedebiteerde rekening niet de valuta van de betaling bezit, worden er wisselkosten in rekening gebracht (zie het tarieven- en kostenoverzicht voor meer informatie).
Wat is de limiet van mijn kaart?
Per dag kan u tot een maximumbedrag van € 5000 aankopen doen en per week is dit € 10 000. De opnamelimiet bij geldautomaten is € 1000 per dag en € 3000 per week.
Er kunnen kosten van toepassing zijn voor betalingen en opnames in andere valuta’s dan euro. Deze kan u terugvinden in ons tarieven- en kostenoverzicht. Als u in het buitenland geld opneemt, kan de geldautomaat ook kosten in rekening brengen.
Contactloze betalingen waarvoor geen pincode nodig is, zijn beperkt tot € 50 per transactie. Wanneer u in totaal voor € 100 aan opeenvolgende contactloze transacties uitvoert, moet u om veiligheidsredenen uw pincode gebruiken.
Veelgestelde Vragen
Hebt u de MeDirect-app?
Om uw kaart te blokkeren, gaat u naar het tabblad “Kaarten” in de MeDirect-app en klikt u op de knop “Blokkeren”, net onder de afbeelding van uw kaart.
Hebt u de app niet?
Log in op de beveiligde website door te klikken op “Inloggen” bovenaan de MeDirect-homepage. Ga vervolgens naar het tabblad “Kaarten” en klik op de knop “Blokkeren”.
Hulp nodig?
Neem gerust contact op met onze klantendienst tijdens de kantooruren op +32 2 887 20 05 of buiten de kantooruren op
+32 2 887 20 04.
Een debetkaart waarop u kan rekenen.
Grensoverschrijdende betalingen
Alle informatie over de verordening grensoverschrijdende betalingen kan u hier terugvinden.
Tarieven- en kostenoverzicht
Ons tarieven- en kostenoverzicht kan u hier bekijken.
Informatiedocument betreffendede vergoedingen
Ons informatiedocument betreffendede vergoedingen kan u hier bekijken.